Volvo P1800 – Masina Sfantului celebreaza 55 de ani


P1800 este cel mai faimos model coupe al producatorului suedez Volvo. Inca de la prezentarea oficiala care s-a petrecut cu ocazia Salonului auto de la Bruxelless din 1961, Volvo P1800 a atras atentia prin originalitatea liniilor, sportvitate si eleganta in acelasi timp.

Coupe-ul suedez este cunoacut in Statele Unite ale Americii ca „Printesa suedeza”, in Europa „Ferrari-ul de Goteborg” iar la noi in tara i s-a spus „masina Sfantului”.

Dupa esecul inregistrat cu predecesorul model sport-cabrio P1900 vandut in doar 67 exemplare intre anii 1956-1957, conducerea constructorului suedez a hotarat in septembrie 1957 demararea unui nou proiect de model sport-coupe. Acesta a fost denumit P958 iar responsabil cu proiectul a fost desemnat inginerul Helmer Petterson. Design-ul viitorului model sport-coupe a fost incredintat studioului italian de design condus de Pietro Frua care era afiliat companiei italiene Ghia.

 

In perioada decembrie 1957 – martie 1958 studioul Frua a construit trei prototipuri denumite P958-X1, P958-X2 si P958-X3, acestea fiind  realizate pe baza unor schite realizate de Pelle Petterson(fiul lui Helmer Pettersson) care lucra in acea perioda pentru Pietro Frua. Aceste trei prototipuri se deosebeau intre ele doar la unele detalii la exterior. Prototipurile au fost foarte apreciate de conducerea Volvo, astfel incat presedintele Gunnar Engellau a cerut ca prototipurile sa fie aduse la sediul Volvo cat mai repede unde urma sa fie supuse unor mici  restilizari.

In mai 1959 au fost facute publice in presa de specialiate cu noul model sport-coupe Volvo care a fost botezat P1800(P – personwagen si 1800 de la capacitatea cilindrica a motorului).

Prezentarea oficiala a modelului P1800 de preserie pentru Europa s-a petrecut cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelless din ianuarie 1960 iar pentru SUA la Salonul Auto de la New York din aprilie acelasi an.

Pentru fabricatia modelului P1800, constructorul suedez a apelat la carosierul german Karmann dar producatorul auto german Volkswagen care era principalul client al acestuia unde se fabrica deja modelul sport-coupe Karmann Ghia din 1955, s-a opus categoric.http://www.auto-retro-passion.ro/articole/volvo-p1800-aniverseaza-55-de-ani-2/

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s