SALONUL AUTOMOTORETRO TORINO 2016

Intre 12-14 februarie 2016 s-a desfasurat a 34-a editie a Salonului Automotoretro de la Torino. Desfasurat in complexul expozitional de la Lingotto Fiere, la editia din acest an au fost prezenti un numar de 1.200 de expozanti si peste 3.500 de vehicule expuse. Mai jos vom prezentam impresiile noastre de la fata locului.

Cei peste 63.000 de vizitatori, un record pentru salonul torinez, au putut admira in cele doua pavilioane de mari dimensiuni zeci de standuri cu dealeri de vehicule istorice, cluburi, organizatori de evenimente, comercianti de piese si accesorii, cluburi, registre auto-moto, ateliere de restaurare, literatura, anticari, librari, muzee, producatori de consumabile si cosmetice auto etc.

In prim plan au fost producatorii auto-moto italieni cu numeroase modele old si youngtimer, concept car-uri, exemplare unicat, modele de competitie si modele actuale, o parte dintre ele fiind expuse pentru comercializare. Printre modelele cele mai apreciate au fost: prototipul Lancia Aurelia 200 PF Pininfarina si exemplarul unicat de moto S4, ambele fiind prezente pe afisul de prezentare a salonului, Lancia Alfa – primul model al constructorului italian, Lamborghini Miura, Fiat 500C Michele Fassana exemplar unic, cele 8 concept car-uri realizate de Bertone si aflate la standul ASI (Automotoclub Storico Italiano).

La aceasta editie, la solicitarea pasionatilor de scutere-motociclete, numarul acestora fiind in crestere de la o editie la alta, suprafata de expunere pentru aceasta categorie a fost marita cu 50% fiind prezenti oficial un numar de 11 producatori.

Foarte interesante si care au atras foarte multi vizitatori au fost sandurile de la clubul ASI cu cele 8 concept car-uri Bertone si prezenta presedintelui juriului si co-organizatorului concursului de eleganta de la Villa d’Este, Lorenzo Ramaciotti care a tinut o conferinta de presa, de la Lamborghini care aniverseaza 50 de ani cu modelul Miura, Lancia care sarbatoreste 110 ani de activitate prezentarile fiind sustinute documente si filme de arhiva, Alfa Romeo care aniverseaza 50 de ani cu modelul Duetto-Spider, de la Abarth, Vespa care celebreaza 70 de activitate, clubul Autobianchi, Cisitalia care sarbatoreste 70 de ani cu modelul D46 si carosierul Vignale care aniverseaza 70 de ani.

Cu toate ca am observat o crestere a preturilor la automobilele clasice, oferta fiind foarte bogata si variata mai ales ale marcilor italiene circa 75% dintre acestea, multe dintre acestea aflate in proprietatea persoanelor fizice erau deja vandute din prima zi a salonului. Oferta de piese de schimb, accesorii, machete auto-moto, literatura auto-moto sau insigne era foarte bogata fiecare colectionar sau pasionat isi putea gasi si achizitiona piesele sau accesoriile dorite sau exemplarele pentru asi completa colectia.

Dupa cativa kilometri printre standuri, asistand la prezentari te putaei relaxa la exterior in spate la Lingotto Expo unde a fost amenajat un circuit pe care au fost organizate curse de karting si demonstratii de drifting.

La salonul torinez, colectionarii, pasionatii si cunoscatorii de automobile clasice puteau achizitiona exemplare foarte rare si in stare impecabila la preturi pe masura calitatii sau exclusivitatii precum: Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale model 1963 pentru 165.000 euro; Fiat 2300 Coupe Ghia din 1963 la 28.00 euro; Alfa Romeo Alfasud 1.3TI an de fabricatie 1982 in stare noua pentru 10.000 euro; Fiat 1100 berlina din 1959 la 7.500 euro; Citroen 2CV 6 Special model 1980 restaurat complet pentru 13.200 euro; Lancia Appia 1serie berlina an fabricatie 1954 la 16.500 euro; Volvo PV 444 model 1954 pentru 18.200 euro; Triumph TR4 din 1967 pentru 33.000 euro; Lancia Fulvia HF 1.6 an de fabricatie 1973 pentru 35.000 euro; Opel GT model 1970 la 18.500 euro; Renault Alpine A310 de competitie din 1979 pentru 25.000 euro, Innocenti MiniTre Turbo DeTomaso model 1987 la 10.000 euro; Ford Escort MKIII Ghia 5 usi la 1.900 euro; Lancia Delta HF Integrale 16V model 1990 la 20.000 euro; BMW 316 4 usi model 1985 la 2.700 euro; Porsche 911 S 2.2 an fabricatie 1970 in stare noua pentru 125.000 euro sau Ferrari Dino 246 GT serie M model 1971 in stare noua pentru 490.000 euro dar si motociclete in stare impecabila la preturi pe masura calitatii sau exclusivitatii precum: Aermacchi Harley-Davidson 250 din 1959 in stare noua pentru 8.000 euro; Innocenti-Lambretta 125 model 1952 in stare noua la 5.800 euro; Laverda 750 SF din 1971 in stare noua pentru 15.000 euro; Moto Guzzi 500 CC Falcone Turismo din 1961 la 18.300 euro sau Norton 750 Commando Atlas model 1968 in stare noua pentru 15.000 euro.

Complexul expozitional este accesibil cu metroul si autobuzele 18, 35 cu statia Lingotto Expo. Biletul de intrare este de 12 euro sa 10 pentru cei care fac plata pe internet.

Pentru toti colectionarii, pasionatii si cunoscotorii din domeniul auto-moto clasice din Romania recomandam vizitarea salonului Automotoretro pentru ca aici vor gasi cu siguranta orice pentru intretinerea hobby-ului sau completarea colectiei, Torino fiind dealtfel cel mai important oras din istoria industriei auto din Italia.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s