AUDI – 105 ANI DE PROGRES PRIN TEHNICA

Istoria Audi este una dintre cele mai colorate povesti din istoria automobilelor in general. Emblema Audi cu cele patru cercuri reprezinta una dintre cele mai vechi uzine de automobile din Germania si unirea in 1932 a patru producatori de vehicule: Audi, DKW, Horch si Wanderer. Aceste companii au stat la baza formarii Audi AG de astazi.

In 14 noiembrie 1899, August Horch (1868 – 1951) si-a infiintat compania A. Horch & Cie. in districtul Ehrenfeld. Aici si-a construit prima masina care a fost gata in 1901. Compania s-a mutat in Reichenbach in Saxony in martie 1902. In 10 martie 1904 a fost infiintata in Zwickau compania A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.

Primul model Horch a fost lansat in 1901 avand un motor orizontal care putea dezvolta o putere de 4-5 Cp. Un mic piston aditional a fost proiectat pentru a absorbi vibratile. August Horch s-a referit la motorul sau ca e lipsit de impacturi folosind acest piston. O noua caracteristica a fost aliajul pentru carterul motorului, un pioneirat in industria constructiei de masini.

In 1904 Jorgen Skafte Rasmussen si-a deschis singur un mic atelier de produs fitinguri. In 1906 a cumparat in Zschopau, Saxony, o moara de grau unde s-a instalat. Productia a inceput in 1907. In timpul primului razboi mondial, Rasmussen a lucrat pe un vehicol actionat cu aburi („Dampf Kraft Wagen”) de unde au venit si initialele DKW folosite.

In 1909 August Horch a intrat in disputa cu comitetul de administratie a A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG. Horch parasind compania pe care el si-a deschis-o. Putin dupa acest eveniment, in 16 iulie 1909, el si-a deschis o a doua companie numita Horch Automobil-Werke GmbH in acelasi oras. Horch si-a pierdut dreptul legal de a folosi numele companiei, dar tot a gasit o solutie pentru acesta problema. A dat numele companiei sale Audiwerke GmbH, inlocuind cuvantul german „hark! ” cu latinescul audi care inseamna exact acelasi lucru. Numele acesta nou a fost dat efectiv in 25 aprilie 1910.

Cursa internationala din Alpi Austrieci a fost una dintre faimoasele curse ale acelui timp. August Horch a concurat si el cu un Audi pentru prima data in 1911 si a castigat primul sau premiu. Acesta victorie l-a incurajat sa intre in competitie cu echipa Audi pentru a castiga si in anul 1912 pana in 1914. Audi a castigat premiul pe echipa in fiecare acesti 3 ani.

In septembrie 1921 Audi a fost prima firma germana care prezenta masina cu volan pe partea stanga, Audiul Tipul K, dand astfel soferului o mai buna vizibilitate si o mai usoara manevrare a masinii in diferite unghiuri particulare.

In 1926 Horchwerke AG din Zwickau prezinta noul Norch 303 Berlina. Acest model este prima masina germana cu 8 cilindri care a intrat in productie. Motorul proiectat de Paul Daimler a avut 2 arbori cu came in chiuloasa condusi de un arbore vertical. Cu o deplasare de 3132 cc, motorul initial a dezvoltat 60 CP.

In 29 iunie 1932 cele 4 branduri Audi, DKW, Horch si Wanderer s-au unit pentru a crea Auto Union AG care-si avea sediul in Chemnitz. Noul grup de companii putea sa serveasca toate segmentele de piata, de la motociclete la masini de lux.

In 1933 la Berlin Motor Show a fost prezentat de catre Auto Union AG noul Audi, prima masina a acestui grup cu tractiune pe fata. Compania a folosit unlele principii modulare de proiectare pentru prima data si motorul cu sase cilindri Wanderer.

Din 1938 Auto Union AG au facut sistematic teste de protectie, aceasta fiind prima companie din industria automobilelor care a realizat astfel de teste. Diferite modele DKW avand caroseria din tabla laminata, lemn si plastic au fost supuse testelor pentru a vedea comportarea fiecareia in parte la rulare.

Auto Union devine un important furnizor de vehicule pentru fortele armate incepand cu mijlocul anului 1930. Dupa inceperea razboiului nu s-au mai produs masini pentru civili numai in scopul armatei.

http://www.auto-retro-passion.ro/marca/audi-traditie-sport-si-tehnologie-avansata/

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s