TEHNO CLASSICA ESSEN A 28-A EDITIE

In perioada 06 – 10 aprilie 2016 s-a defasurat a 28-a editie a cunoscutului salon Techno Classica de la Essen – Germania, organizat de SIHA Gmbh si considerat de majoritatea specialistilor ca fiind cel mai mare salon de automobile clasice din lume. Mai jos va prezentam impresiile noastre de la fata locului.

In 21 de hale ce au insumat o suprafata expozitionala de circa 127.000 mp, cei 201.034 de vizitatori, un record pentru salonul german, au putut admira peste 2.700 de automobile oldtimer, youngtimer, modele de competitii, motociclete clasice, camioane, tractoare expuse multe dintre acestea fiind scoase la vanzare de case de licitatii, dealeri sau persoane private. Si la aceasta editie oferta a fost extrem de bogata fiind prezenti peste 200 de furnizori de piese de schimb, accesorii, scule si dispozitive, 80 de comercianti de machete auto si insigne, 60 de furnizori de literatura auto dar si zeci de cluburi auto-moto monomarca sau monomodel, ateliere de restaurat si organizatori de evenimente.

La editia din acest an au fost prezenti oficial numerosi constructori, in prim plan fiind cei germani precum: BMW care sarbatoreste 100 de ani de la infiintare, Porsche care aniverseaza 40 de ani de la lansarea modelului 924 – primul model cu motorul amplasat frontal sau Volkswagen care aniverseaza 40 de ani cu modelul Golf GTI, Audi, Mercedes, Opel dar si Ford care serbeaza 50 de ani cu modelul super sport GT40 precum si victoria acestuia in cursa de anduranta de 24h de la LeMans, Alfa Romeo care aniverseaza 50 de ani de la lansarea modelului Duetto-Spider, Lamborghini sarbatoreste 50 de ani de la lansarea modelului Miura. Deasemenea producatori precum : Citroen, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Opel, Skoda sau Volvo au fost in atentia vizitatorilor cu standuri oficiale avand exponate  de colectie din muzeele proprii, multe dintre ele unicate.

Printre modelele cele mai apreciate la aceasta editie s-au inumarat: Maserati 300S carosat de Fantuzzi pe care a concurat Benoit Musy, Mercedes 300 SLR la volanul caruia Stirling Moss a castigat editia din 1955 a cursei Mille Miglia, Ferrari 750 Monza, Porsche 550 Spyder, Ferrari 250 GT SWB, Fiat 8V Zagato Coupe, Hispano-Suiza 8-litre Boulogne, Lancia Beta Monte Carlo Turbo, Fiat 1100 Boano, NSU Thurner RS, Pininfarina X, Isdera Imperator 108i sau Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Roadster.

Vehiculele oferite spre vanzare au fost pe toate gusturile si pentru toate bugetele incepand cu popularele Volkswagen Kaffer, Fiat 500 sau Citroen 2CV si terminand cu modele sport la preturi exorbitante precum : Maserati 3500 GT, Lamborghini Miura sau Ferrari 250 GT SWB.

Desi am observat o crestere a preturilor la automobilele clasice, oferta fiind foarte bogata si variata mai ales a producatorilori germane circa 70% dintre acestea, multe dintre acestea aflate in proprietatea persoanelor fizice erau deja vandute din prima zi a salonului.

Complexul expozitional de la Essen este accesibil cu metroul si autobuzele cu statia Messe Essen. Biletul de intrare este de 25 euro sau 15 pentru cei care fac plata pe internet.

Pentru toti colectionarii, pasionatii si cunoscotorii din domeniul auto-moto clasice din Romania recomandam vizitarea salonului Tehno Classica Essen pentru ca aici vor gasi cu siguranta orice pentru intretinerea hobby-ului sau completarea colectiei.

Text & Foto: Auto Retro Passion

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s