AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA A 33-A EDIȚIE

În perioada 20-23 octombrie s-a desfășurat la Padova  a 33-a ediție a salonului Auto e Moto D’Epoca, cel mai important salon al anului din Italia pentru automobile și motociclete de colecție. Desfașurat în complexul expozițional de la Padova Fiere, la ediția din acest an au fost prezenți un numar de circa 2.000 de expozanți, circa 4.500 de automobile istorice și peste 500 de motociclete expuse. Printre cele mai impresionante apariții oficiale din rândul producătorilor auto s-au înumărat: Abarth, Alfa Romeo, Lamborghini, Maserati, Mercedes, Porsche. Mai jos vom prezenta impresiile noastre de la fața locului.

Cei peste 100.000 de vizitatori, un record pentru salonul padovan, au putut admira pe o suprafață de peste 90.000 mp, zeci de standuri cu dealeri de vehicule istorice, cluburi, organizatori de evenimente, case de licitații, comercianți de piese și accesorii, cluburi, registre auto-moto, ateliere de restaurare, literatura, anticari, librari, muzee, producatori de consumabile și cosmetice auto etc.

În prim plan au fost producătorii auto-moto italieni cu numeroase modele old si youngtimer, concept car-uri, exemplare unicat, modele de competiție, o parte dintre ele fiind expuse pentru comercializare. Printre automobilele istorice cele mai apreciate s-au înumărat: Maserati Tipo 420 M58 Eldorado sau Maserati Tipo 61 Birdcage, ambele expuse la standul Maserati, Ferrari 166 MM Barchetta Sport și primul model Lamborghini, 350 GT aflate la standul registrului carosierului Touring Superleggera care serbează 90 de ani de la inființare, prototipul experimental Mercedes C111 dotat cu motor turbo diesel care a stabilit unele recorduri de viteză pe pista de la Nardo(Italia) în anii ’70, monopostul F1 Mercedes W196 din 1954, Mercedes 450 SLC ‘Bandama’ toate trei expuse la standul Mercedes, Alfa Romeo 6C  2500 Freccia d’Oro și Alfa Romeo 6C  1750 Gran Sport Zagato aflate la standul Alfa Romeo, monopostul Auto Union D-Type pilotat de Tazio Nuvolari de la standul Audi, Peugeot 402 Eclipse – primul automobil cu hardtop metalic rabatabil, expus la standul Peugeot și Porsche 911 SC Safari care a concurat în raliul Africa Safari din 1978 aflat la standul Porsche.

Pe lângă acestea, s-au bucurat de un mare interes din partea publicului și capodopere istorice absolute precum: Diatto 150S din 1925, primul automobil cu suspensie independentă, un Chiribiri model 1925 pe care a fost introdusă în premieră distribuția cu doua axe cu came în chiulasa și un Cord L29 din 129, primul automobil de serie cu tracțiune față, expuse la standul A.A.V.S. (Asociazione Amatori Veicoli Storici), Bererndi din 1894, primul vehicul motorizat construit in Italia aflat la standul Circolo Patavino Autostoriche, Alfa Romeo RL Competizione și Alfa Romeo 33TT-12, ambele aflate la standul A.C.I. (Auto Club Italiano).

Foarte interesante și care au atras foarte mulți vizitatori au fost standurile: Lamborghini care aniversează 50 de ani cu modelul Miura, Lancia care sărbatorește 110 ani de activitate, BMW care aniverseaza 100 de ani de la înființare, Peugeot – 30 de ani cu modelul 205 Cabrio, Porsche – 40 de ani de la primul model cu motorul amplasat frontal și transmisie transaxle, Volkswagen – 40 de ani cu modelul Golf GTI  sau Volvo care aniverseaza 60 de ani de tradiție cu modele break.

Alaturi de modelele istorice expuse, au fost prezentate și modele noi lansate în ultimul timp precum : Abarth 124 Spider, Alfa Romeo Giulia, Audi R8 Spyder, noul Citroen C3, Citroen DS 5 Hybrid, Jaguar F-Type SVR, noul Land Rover Discovery, Maserati Levante, Mercedes AMG GT, Pagani Roadster F, Porsche 718 Cayman, Tesla S si X sau noul Volvo V90.

Un numar mare de vizitatori au fost prezenți și la standurile de la cluburile: A.S.I. (Automotoclub Storico Italiano) care celebrează 60 de ani de la inființare, Abarth Club, Alfa Romeo Club, Alfasud Club Italia, Autobianchi Club, Audi Club Sport, Fiat 500 Club Italia, Gordini Alpine Renault, Lancia Appia Club, Lancia Club Italia, Lancia Thema Club Italia, Mercedes Club Italia, Porsche Club Italia, Zagato Car Club.

Începând cu această ediție, la solicitarea pasionaților de scutere-motociclete, numărul acestora fiind în creștere de la o ediție la alta, suprafața de expunere pentru această categorie a fost marită cu 50%. În pavilionul nr.8 au fost expuse peste 500 de modele istorice, începând cu primele modele artizanale până la modelele cult ale anilor ’70. In cei peste 1800 de mp rezervați acestei secțiuni, pe lângă modele rare au putut fi admirate și modele de mare serie, cu zone rezervate pentru branduri și evoluția lor dar și mulți furnizori de piese schimb.

Cu toate ca am observat o ușoară creștere a prețurilor la automobilele clasice, oferta fiind foarte bogata și variată mai ales ale marcilor italiene circa 70% dintre acestea, multe dintre ele, aflate în proprietatea persoanelor fizice erau deja tranzacționate din prima zi a salonului. Cele mai vândute exemplare au fost cele ale producătorulor Alfa Romeo cu modelele: Giulietta, Giulia, Giulia GT, Spider și Lancia cu modelele: Appia și Fulvia, în timp ce modelele producătorului Porsche și-au găsit mai puțini clienți printre colecționari. Oferta de piese de schimb, accesorii, machete auto-moto, literatură auto-moto sau insigne era foarte bogata fiecare colecționar sau pasionat iși putea gasi și achiziționa piesele și accesoriile dorite sau exemplarele pentru ași completa colecția.

Complexul expozitional Fiere di Padova este accesibil fiind situat la aproximativ 300 m de gara centrală din Padova. Biletul de intrare este de 22 euro sau 18 pentru cei care fac plata pe internet. Abonamentul pentru două zile este de 40 de euro iar pentru trei zile este de 57 de euro.

Pentru toți colecționarii, pasionații și cunoscătorii din domeniul auto-moto clasice din Romania recomandăm vizitarea salonului  Salonului Auto E Moto D’Epoca de la Padova pentru că aici vor gasi cu siguranță orice pentru intreținerea hobby-ului sau completarea colecței.

Foto:  Auto Retro Passion

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s