PASSION AND LEGEND ȘI DRIVEN BY ENZO LA MUZEUL FERRARI

În urmă cu 120 de ani, mai precis în 18 februarie 1898 se năștea Enzo Ferrari fondatorul celui mai cunoscut producător de automobile sport  iar acum 30 de ani pe data de 14 august acesta deceda la venerabila vârstă de 90 de ani, prilej cu care muzeul Ferrari din Maranello a inițiat din 10 septembrie două tematici speciale dedicate celui supranumit și ″Il Commendatore″ – Passion and Legend despre istoria și personalitatea companiei Ferrari și Driven by Enzo cu o prezentare a modelelor Ferrari cu 2+2 locuri conduse de Enzo Ferrari și dezvoltate sub conducerea acestuia.

Passion and Legend

„Gândiți-vă și acționați ca un învingător, atunci probabil că veți ajunge la obiectivul dvs.” reprezintă  povestea fascinantă a întruchipării din lumea reală a viziunii fondatorului mărcii Ferrari. Totul a început în data de 12 martie 1947, ziua în care ″Il Commendatore″ Enzo Ferrari a testat personal modelul 125 S. Acesta a fost primul model cu sigla căluțului cabrat care urma să fie construit oficial la fabrica din Via Abetone Inferiore de la Maranello fiind rezultatul a doi ani de muncă grea, astfel că nu ar fi putut fi altcineva în spatele volanului în primul test decât creatorul său. Într-o călătorie de peste șapte decenii, Ferrari și-a asumat statutul legendar, alimentat de idei, sacrificii, dedicații în căutarea neobosită a perfecționării și performanțelor de top. Aceasta este povestea extraordinară a lui Enzo Ferrari și a companiei sale, revăzută prin imagini și obiecte care mărturisesc o pasiune necondiționată pentru automobil, avută în vedere ca un zenit al inovației tehnologice, al eleganței și al exclusivității.

Driven by Enzo

Chiar și după ce a renunțat la carieră, un pilot de curse rămâne întotdeauna un pilot. După o carieră lăudabilă în spatele volanului, în 1929, Enzo Ferrari a decis să se concentreze pe gestionarea Scuderiei Ferrari. Cu toate acestea, pe parcursul vieții sale plăcerea lui de a conduce, nu a dispărut. Commendatore va testa personal fiecare model creat la Maranello și prin intermediul aceastor teste a descoperit în modelului 250 GT 2 + 2 din 1960 un automobil performant care să-i poată alimenta pasiunea de a conduce chiar și pe drumurile publice de zi cu zi nu doar pe circuite. Acesta a fost de alfel momentul în care Enzo s-a atașat atât de mult de modelele Ferrari configurate cu 2 + 2 locuri la interior pentru că reușeau cel mai bine să combine confortul cu performanțele sportive, iar din acea zi, mașina lui personală a fost întotdeauna un GT cu patru locuri. După modelul 250 GT 2 + 2, mașina personală al lui Enzo Ferrari a devenit modelul 330 GT 2 + 2, de care s-a bucurat să-l conducă mai mulți ani la rând. Chiar și atunci când a decis să-și angajeze un șofer în 1969, de cele mai multe ori acesta  era un pasager privilegiat și singurul martor al entuziasmului lui Enzo Ferrari de a conduce pe autostrăzi într-un ritm rapid. Totuși, la sfârșitul anului 1972, Commendatore a decis să nu mai conducă el însuși, ci numai pe traseul dintre domiciliu și fabrica din Maranello. Dar Commendatore nu a lăsat niciodată oportunitatea de a testa pe pista de la Fiorano cel mai recent model pregătit pentru producția de serie. Îi plăcea să-și testeze singur modelele de serie și în special cele cu 2 + 2 locuri, explorând din plin limitele acestora pe pistă iar sugestiile sale pe care le dădea inginerilor de la Maranello despre cum să îmbunătățească anumite detalii au dat de fiecare dată rezultate. Predilecția lui Enzo Ferrari pentru modelele cu 2+2 locuri a devenit tot mai puternică de-a lungul anilor, în special cu seria longevivă de modele 365GT4/400 GT/400I/412 care le-a oferit vizitatorilor de la fabrica din Maranello de ziua porților deschise, șansa de a conduce aceste modele sau să fie plimbați ca pasageri pe bancheta spate prin Maranello. Politicienii, regalitatea, actorii și multe alte celebrități s-au bucurat de oportunitatea oferită de a conduce și experimenta seria respectivă de modele alături de Commendatore care, odată ce pornea motorul nu a rata niciodată o șansă de a prezenta nu doar abilitățile unui model Ferrari, ci și abilitățile a unui om care va continua să fie mereu un pilot de curse în viața sa.

Cele două tematici oferă vizitatorilor privilegiul de a descoperi cele mai fascinante modele Ferrari cu 2 + 2 locuri dezvoltăte sub conducerea lui Enzo Ferrari și un tur virtual al instalațiilor moderne de producție ale fabricii din Maranello. Pe lângă acestea, este prezentată și o selecție cu cele mai frumoase modele de serie din cele șapte decenii de existență ai brandului italian. Dintre acestea nu lipsesc 166 Inter din 1948, primul model de stradă Ferrari, 342 America din 1952, 250 GT Berlinetta TDF din 1956 și Dino 246GT din 1969. Cele două expoziții vor rămâne deschise publicului până în mai 2019

Foto: Museo Ferrari

 

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s