PORSCHE 935 „MOBY DICK” SE ÎNTOARCE

Cu ocazia evenimentului Rennsport Reunion din Laguna Seca – California, Porsche a prezentat în premieră pe data de 27 septembrie un nou model super sport care, după design și concepție amintesc de modelul 935 cu care constructorul din Zuffenhausen a cucerit Campionatul Mondial la constructori la clasa sport prototip în 1976.

Modelul va fi construit într-o ediție limitată de 77 de exemplare iar motorul acestuia dezvoltă o putere maximă de 700CP. Aceste două numere, împreună cu conținutul tehnologic al proiectului dezvoltat, așa cum s-a întâmplat și în anii ’70, bazat pe cel mai bine vandut model de atunci 911, ne oferă o idee despre exclusivitatea noului Porsche 935. ″Noul 935 a fost proiectat pentru a reânvia spiritul din competițiile internaționale ale grupei 5, fiind oferit asemenea unui cadou pentru clienții noștri mai sportivi“ a declarat Frank-Steffen Walliser, vicepreşedinte din departamentul Motorsport și GT Cars de la Porsche. De fapt, acest mou model nu va fi omologat pentru traficul rutier și nici pentru a concura în cursele oficiale dar va putea fi folosit de către proprietarii norocoși numai pe circuite și va avea un preț de 701.948 euro plus TVA .

Noul modelul 935 a fost lansat cu prilejul aniversării a 70 de ani ai brandului Porsche și a 40 de ani de la debutul variantei de competiții 935 poreclită „Moby Dick” în cursa de anduranță de 24 h de la LeMans. Dezvoltat pe platforma lui GT3 RS, versiunea cea mai extremă a modelului 911, noul 935 ca și predecesorul său, a beneficiat de modificări semnificative la partea frontală, pentru a crește forța de apăsare, iar partea posterioară a fost alungită ca la modelul original și dispunea de un eleron de mari dimensiuni. Formele, vopseaua albă și culorile Martini Racing, sunt similare celor de la „Moby Dick”, un bolid de 845 CP construit de către inginerul Norbert Singer special pentru cursa de anduranță de 24 ore de la Le Mans din 1978.

Modelul reprezintă o combinație reușită de elemente retro având design-ul jantelor inspirat direct din cel al modelului 935 din 1976, schimbătorul de viteze modelat după cel al modelului 917 iar evacuările finale sunt în același stil cu cele ale modelului 908. Alături de acestea au fost implementate și repere moderne, precum farurile și grupurile optice cu LED sau volanul din carbon împrumutat de la 911 GT3 R. Mulțumită elementelor de la exterior realizate din materiale compozite și fibră de carbon, noul 935 cântărește doar 1380 kg în ciuda unor dimensiuni generoase ale caroseriei cu 4.87 m lungime și 2.00 m lățime. Motorul, plasat conform tradiției pe consola din spate, este un boxer răcit cu apă cu 6 cilindri de 3.8 litri twin turbo regăsit ți pe 911 GT2 RS în timp ce cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj PDK având 7 trepte forma cu diferențialul un bloc comun.

În 1976, modelul 935 a câștigat titlul mondial la clasa sport prototip și a dominat cursele de la grupa 5 până în anul 1981. Cu acest model au concurat numeroase echipe private iar printre piloții s-au înumărat: Jacky Ickx, Jochen Mass, Klaus Ludwig, Rolf Stommelen, Manfred Winkelhock și Bob Wollek.

Foto: Porsche

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s