FERRARI-UL 290MM EX-FANGIO SI MOSS VANDUT LA LICITATIE CU 22 MILIOANE $

Întreg lotul de automobile clasice de la ultima licitație RM Sotheby’s a anului desfășurată pe 8 decembrie la  Muzeul Petersen Automotive din Los Angeles(SUA) a fost adjudecat de către colecționari, casa de licitații canadiană încheind astfel un nou an cu rezultate excelente din vânzările de automobile.

După o ″luptă″ strânsă în ceea ce privește numărul ofertelor a trei colecționari auto anonimi pentru un fascinant Ferrari 290 MM din 1956 (șasiu nr. 0628), acesta a fost adjudecat la final cu prețul de 22.005.000 dolari, echivalentul a 19.351.860 euro, cu rata de schimb din 7 decembrie.

Este un rezultat bun mai ales dăcă se i-a în considerare dificultățile pieței în ceea ce privește tranzacțiile de la licitațiile din ultimele trei luni ale anului în curs. Cu toate acestea, suma acordată, deși se încadrează în cea mai mică estimare așteptată de 22 milioane de dolari înainte de licitație, a fost cu mult mai mică decât cea de 28 de milioane de dolari (25.6 milioane de euro) adjudecată pentru un model similar de Ferrari 290MM model 1956 cu numărul de șasiu 0626 în cadrul unei licitații RM Sotheby’s în decembrie 2015.

Al doilea exemplar de Ferrari cu șase zerouri al anului achiziționat în urma unei licitații reprezintă un rezultat excepțional pentru casa de licitații canadiană RM Sotheby’s, plasând acest Ferrari 290 MM din 1956 pe locul al doilea după cel mai scump automobil al anului, un Ferrari 250 GTO fabricat în 1962 și achiziționat în luna august tot printr-o licitație RM Sotheby’s contra echivalentul sumei de 41.7 milioane de euro iar pe locul al treilea se clasează un Duesenberg SSJ model 1935 adjudecat în august prin casa de licitații Gooding & Co. contra sumei echivalente de 19 milioane de euro.

Acest exemplar de Ferrari 290 MM cu un trecut ilustru a fost ultimul dintre cele trei construite special de către carosierul italian Scaglietti pentru Scuderia Ferrari în sezonul competițional 1956-1957.  Echipat cu un motor V12 de 3.5L amplasat frontal care dezvoltă 320CP, modelul de competiții italian poate atinge o viteză maximă de 280 km/h. La volanului acestui exemplar au concurat piloți legendari precum: Peter Collins și Louis Klemantaski (locul secund la Mille Miglia în 1956); Olivier Gendebien și Hans Hermann (locul trei la Targa Florio din 1956); Juan Manuel Fangio (retras în Grand Prix-ul Suediei din 1956); Alfonso de Portago, Wolfgang von Trips și Eugenio Castellotti (locul trei în cursa de 1000km de la Buenos Aires din 1957); Umberto Maglioli (locul doi la Aosta-Gran San Bernardo în 1957); Phil Hill și Wolfgang von Trips (cursa de 12h de la Sebring în 1957) sau Stirling Moss (locul întâi la Memorial Race și Nassau Trophy Race la Bahamas Speed ​​Week în 1957). Această listă impresionantă reprezintă o carte de vizită excelentă pentru acest exemplar dar și pentru noul proprietar care, de fiecare dată când se va urca la volan va ști că înaintea lui au stat pe același loc nume importante din competițiile automobilistice.

Acest exemplar de Ferrari 290MM a mai concurat în numeroase curse din SUA până în 1961 după care a făcut parte din colecțiile unor cetățeni americani. În 2008, exemplarul a fost achiziționat de ultimul proprietar, un colecționar britanic și care l-a restaurant complet în anul 2011 după configurația pe care a avut-o atunci când a concurat în cursa de 12h de la Sebring din 1957. Tot în 2011 exemplarul de față a obținut locul întâi la clasa sa la concursul de eleganță de la  Pebble Beach California.

Foto: RM Sotheby’s

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s