Gilles Villeneuve ar fi împlinit 70 de ani

 

Pilotul canadian Gilles Villeneuve ar fi împlinit în acest an vârsta de 70 de ani. Născut pe 18 ianuarie 1950 la Saint-Jean-sur-Richelieu în Quebec (Canada), Gilles Villeneuve este considerat cel mai popular pilot din istoria Formulei 1 care nu a devenit niciodată campion mondial.

De-a lungul carierei sale de aproape 5 ani în Formula 1, Gilles Villeneuve s-a remarcat în special prin stilul său de conducere spectaculos, cerând practic totul de la monoposturile sale. „Mă apropii de limita de sus”, mărturisea de multe ori canadianul în fața conducerii echipei sale Scuderia Ferrari și chiar unor jurnaliști. Șeful său, Enzo Ferrari, îl asigura de fiecare dată cu calmul său pe pilotul canadian că: „Putem construi mereu monoposturi foarte performante”.

În afară de prima sa cursă de debut în Formula 1, cu ocazia Grand Prix-ului de la Silverstone din 1977 pentru echipa britanică McLaren, el a concurat în toate celelalte 67 curse din Formula 1 pentru Scuderia Ferrari.

Villeneuve nu a fost niciodată mai aproape de titlul mondial la piloți și constructori ca în 1979, în cel de-al doilea sezon complet de la Ferrari. În Grand Prix-ul Italiei, el rămâne în mod voluntar în spatele coechipierului său, sud-africanul Jody Scheckter, care câștigă titlul mondial la piloți în acel an cu o singură victorie. Majoritatea jurnaliștilor au considerat acest lucru destul de ciudat mai ales că, pilotul canadian ar fi putut să-și păstreze șansele la titlu în cazul victoriei în acea cursă din Italia. Întrebat de presă imediat după cursă, despre comportamentul său din acea cursă cu care ziariștii și fanii nu erau obișnuiți, pilotul Canadian a declarat că: „Am sperat foarte mult că va greși și doar așa aș fi reușit să-l depășesc.”

În schimb, Gilles a fost foarte supărat pe următorul său coechipier de la Scuderia Ferrari, francezul Didier Pironi, care l-a depășit în ​​ultimul tur în Grand Prix-ul de la San Marino din 1982, obținând în acest fel victoria. Cei doi piloți de la Ferrari se aflau în fruntea cursei cu un avans considerabil în față celolalți piloți iar team manager-ul aflat la padock a arătat plăcuța cu semnalul „Slow” care atenționa cei doi piloți  – conduceți încet, economisiți combustibil, mergeți fără să riscați nimic, însă Pironi nu a ținut cont de acest semnal și l-a depășit pe canadian chiar în ultimul tur. În urma acestui episod, Gilles s-a simțit trădat de un prieten și furios fiind, avea să anunțe că nu va mai vorbi niciodată cu piloții francezi.

Acest episod mai puțin plăcut și care l-a afectat se pare destul de mult pe canadian va fi urmat două săptămâni mai târziu de unul cu adevărat tragic pentru ″il piccolo canadese″ (micul canadian), cum îl porecliseră fanii Scuderiei Ferrari.  În data de 8 mai 1982, cu opt minute înainte de finalul sesiunii de antrenamente din Marele Premiu al Belgiei, Gilles Villeneuve în încercarea de a evita o coliziune cu mai lentul monopost March pilotat de germanul Jochen Mass, scăpă de sub control monopostul Ferrari 126C2 la o viteză de 225 km/h  iar după ce intră în coliziune cu un parapet de protecție, monopostul este aruncat practic în aer iar la impactul cu solul, se desprinde în mai multe părți. În urma impactului, pilotul canadian este practic aruncat din cockpit și suferă multiple leziuni grave fiind transportat de urgență cu elicopterul la clinica din Leuven, unde în aceeași seară a fost a consemnat și decesul.

Golul lăsat de Gilles Villeneuve în Formula 1 a fost cu mult mai mare decât sugerează statisticile cu cele șase victorii, două pole position-uri, opt tururi rapide și treisprăzece urcări pe podium.

Foto: Sutton Images; Ercole Colombo; Schlegelmilch

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s