Erhard Schnell creatorul celebrului Opel GT a decedat la 92 de ani

Pe data de 9 februarie a decedat, fostul designer de la Opel, Erhard Schnell. În cei aproape 40 de ani ai activității sale la Rüsselsheim, designer-ul german a fost implicat în crearea de numeroase modele ale brandului cu bliț, inclusiv bestseller-urile: Rekord C, Manta A, Ascona A sau Corsa A.

Născut la Frankfurt în 1927, Erhard Schnell a studiat grafică comercială în Offenbach iar în 1952 și-a început cariera în cadrul departamentui de proiectare al producătorului auto german Opel. Filiala germană a concernului american General Motors a fost dependentă de studioul de design GM din Warren, în apropiere de Detroit (SUA), până la începutul anilor ’60. Abia mai târziu ramura respectivă de proiectare a devenit mai importantă: „Sarcina noastră în calitate de designeri a fost să adaptăm proiectele din SUA la cerințele pieței europene, inclusiv micile detalii precum logourile. De asemenea au existat inclusiv nuanțe de culori și materiale pentru tapițerie comune ”  își amintea Erhard Schnell într-un interviu din urmă cu câțiva ani.

Acest lucru s-a schimbat doar odată cu sosirea lui Clare MacKichan, care a condus studioul de design Chevrolet din 1952 și care a fost trimis la sediul central al lui Opel din Rüsselsheim în 1962 pentru a înființa acolo un centru de design propriu pentru Europa. „A spus că trebuie să le oferim oamenilor o privire asupra viitorului”,  își amintea perfect același Erhard Schnell. Primul proiect dezvolat la noul centru de design Opel din Russelsheim a fost cel al prototipului Experimental GT prezentat cu prilejul Salonului Auto de la Frankfurt din 1965 și concretizat trei ani mai târziu în modelul GT din clasa sport.

„Sunt adesea numit tatăl GT, dar nu este corect. Dacă vrem să rămânem la metafora familiei, sunt mai mult un fiu. Tatăl era MacKichan, pentru că a avut ideea să construiască această mașină. Era în anul 1962, după ce a venit la scurt timp la Rüsselsheim ”  spunea Schnell despre modelul GT lansat în 1968, probabil cel mai de succes proiect în care a fost implicat acesta.

Ulimul model realizat de acesta a fost Calibra din categoria sport. El însuși descrie Calibra, care a fost dezvoltat aproape treizeci de ani mai târziu, drept cea mai mare realizare a sa. Și într-adevăr, design-ul atemporal elegant și excelent elaborat din punct de vedere aerodinamic (CX: 0.26) creat Erhard Schnell a fermecat cumpărătorii și experții la începutul anilor ’90.

După această din urmă mare realizare a sa, în 1992, Schnell se va retrage din funcția de director al departamentului de design Opel. În timpul petrecut la Opel, Erhard Schnell a supervizat proiectele unui număr de șase șefi din acest department de proiectare.

Foto: Opel; Arhivă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s