Acum 110 ani Blitzen Benz a doborât recordul de viteză cu peste 200 km/h

Limita magică de 200 km / h, care părea de neatins pentru majoritatea automobilelor din anii ’80, a fost atinsă în urmă cu exact 110 ani.

Americanul Barney Oldfield a pornit hotărât pe data de 17 martie 1910 pe plaja Daytona Beach (SUA) pentru o tentativă de stabilire unui nou record de viteză cu Lightning Benz, un automobil de curse al cărui motor dezvolta 200 CP și care a fost proiectat la Mannheim (Germania) pe baza unui model Grand Prix, dezvoltat în special pentru a atinge viteze cât mai mari.

La data respectivă, Barney Oldfield a reuși din prima încercare să atingă o viteză maximă de 211,97 km / h. Valoarea respectivă a reprezentat un adevărat record la acea dată, fiind mai rapid decât orice alt vehicul sau avion de pe planetă la acel moment.

Cu toate acestea, înregistrarea recordului respectiv de viteză nu a fost recunoscut, deoarece Barney Oldfield a parcurs secțiunea de măsurare a vitezei doar într-o singură direcție.

Proprietarul automobilului, Ernie Moross, a vizitat apoi Statele Unite cu gigantul automobil de culoare albă și pe care la redenumit Blitzen Benz. Acesta avea acum pictat numele respectiv și un vultur imperial negru mare pe flancurile sale. Fostul pilot de teste al constructorului auto american Buick, Bob Burman a reușit cu același automobil, să doboare recordul de viteză stabilit de Oldfield în aceeași locație, la data de 23 aprilie 1911 cu o valoare de 228,1 km / h. Acest record de viteză a reușit să fie doborât doar opt ani mai târziu.

Încă din data de 8 noiembrie 1909, pilotul de teste de la Benz, Victor Héméry, reușea să depășască cu modelul ″bariera″ celor de 200 km / h pe o porțiune deraptă a celebrului circuit britanic Brooklands, cu o viteză de 202,7 km / h. Totuși, tehnicienii constructorului auto german Benz au ajuns la concluzia că întregul potențial al respectivului model nu poate fi explorat pe circuitele de curse europene.

Modelul Blitzen Benz era echipat cu un motor cu 4 cilindri în linie de 21.5 litri care dezvolta o putere maximă de 200CP la 1.600 rpm și un cuplu maxim de 900Nm la 1.500 rpm. Transmisia se realiza pe roțile din spate cu ajutorul unui lanț așa cum se obișnuia în perioada respectivă și era asigurată de o cutie de viteze mecanică cu 4 rapoarte. Prezentat în anul 1909, modelul a fost construit până în anul 1913 într-un număr de 6 exemplare la fabrica Benz din Mannheim.

Foto: Daimler Benz; Auto Retro Passion

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s