Helvezzia Tipo 6 – automobilul electric de competiții în stilul anilor ’40

 

Cum ar fi arătat automobilele de competiție din anii ’40 dacă ar fi fost propulsate de un motor electric? Un designer contemporan îndrăznește să realizeze acest experiment interesant iar rezultatul pare a fi unul impresionant.

Desigur, la început este greu de imaginat cum la un eveniment clasic de motorsport ca automobilele de competiție să nu fie dotate cu motoare tradiționale cu ardere internă, caroserii simpliste vibrante și mirosul mixt foarte special de benzină, ulei și asfalt încins.

Chiar și în epoca noastră destul de progresivă, automobilele de curse fără motoare cu ardere internă nu găsesc cu ușurință atracția publicului. Ar trebui făcut un sondaj rapid între prietenii dumneavoastră pasionați de sporturile cu motor. Cu siguranță, mai mulți dintre aceștia vor ști cine a câștigat ultimul Grand Prix de Formula 1, dar aproape nimeni nu vă poate spune câștigătorul ultimei curse de Formula E. Apropo, câștigătorul ultimei curse din Formula E a fost Stoffel Vandoorne.

Puțin cunosc faptul că, la începtul secolului XX, primele competiții sportive cu motor s-au desfășurat cu automobile propulsate cu motoare electrice. Designerul Alexander Imnadze Baldini a reluat acest dacă putem să-l numim experiment și care l-a adus practic în centrul atenței. Materializarea acestui proiect a durat ceva mai mult timp decât se așteptase inițial Balidini. „Am încercat să implementez acest proiect încă din anul 2013. În acel moment lucram pentru studiourile Bertone și eram înconjurat în permanență de modele auto care erau inspirate de undeva din cele clasice. Mă întrebam ce fel de automobile aș fi proiectat dacă aș fi fost în activitate în urmă cu 40 sau 50 de ani. Încercarea de a pune această idee pe hârtie nu pot spune că a reușit cu adevărat din prima”, a declarat autorul proiectului Alexander Imnadze Baldini.

Ei bine, unele lucruri trebuie doar să se maturizeze puțin. Rezultatul acestei maturități este un automobil de competiție cu aspectul clasic al anilor ’40. Monopost, roți poziționate la extremități, o roată de rezervă pe partea laterală și numeroase elemente cromate. Diferența o reprezintă însă propulsia. Vă puteți da seama uitându-vă la partea frontală lungă care, sub ea s-ar putea găsi un motor cu 6, 8 sau chiar 12 cilindri însă, în acest caz se află amplasat un motor electric de ultimă generație.

Ideea unui automobil de competiție cu propulsie electrică având un stil din perioada anilor ’40 este foarte subtil încorporată în design. Automobilul, botezat Helvezzia Tipo 6, este, omologat pentru utilizarea pe drumurile publice mulțumită și farurilor (de atunci) considerate moderne și unui locaș rezervat pentru numărul de înmatriculare. Acum nu mai este nevoie decât de un investitor care să introduce în producție acest fascinant automobil cu stil neo clasic dotat cu propulsive electrică chiar și într-o serie limitată.

Foto: Alexander Imnadze Baldini

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s