Fostul fotbalist Zico nedespărțit de a sa Toyota Celica din 1983

Fostul campion brazilian de fotbal Zico, conduce și în prezent o Toyota Celica obținută în urma câștigării Cupei Intercontinentale la fotbal din 1981, sponsorizată atunci de producătorul auto japonez Toyota. Intrat în posesia automobilului sport japonez doi ani mai târziu, fostul campion brazilian a păstrat-o în condiții excelente până în prezent.

„Nu mi-a făcut nici o problemă. Nu o voi vinde niciodată ” – sunt cuvintele care ne fac să prețuim marii campioni de fotbal. Arthur Antunes Coimbra, cunoscut ca fotbalist sub numele de Zico, nu este cu adevărat un pasionat al automobilului, dar povestea sa pasională cu a sa Toyota Celica se explică pe undeva de ce ne plac mai mult vedetele trecutului din fotbal, decât campionii de fotbal de astăzi care valorează multe milioane de dolari fiecare.

Zico nu are în proprieatea sa un garaj comparabil cu cel al campionului portughez Cristiano Ronaldo (care se spune că este proprietarul unic al reeditării modelului Bugatti Voiture Noire) și nu a cheltuit niciodată sume de bani foarte mari pentru un supercar care costă cât o clădire în centrul unui oraș occidental. Cu toate acestea, el a devenit protagonistul surpriză al unei frumoase povești cu un automobil, una care încălzește inimile entuziaștilor.

În anul 1981, finala Cupei Intercontinentale la fotbal, cunoscută și ca Toyota Cup, a avut loc între echipele Flamengo din Brazilia și Liverpool din Marea Britanie. Echipa braziliană a câștigat finala, mulțumită unui joc mai bun și nu în ultimul rând al căpitanului echipei Zico. Începând din anul 1980, producătorul japonez a fost sponsor al prestigiosului eveniment și i-a făcut cadou vedetei braziliene, ales cel mai bun jucător de pe teren, un model Toyota Celica. Începând din prima zi, între jucătorul brazilian acum director tehnic al echipei Kashima Antlers din Japonia și automobilul sport japonez a fost dragoste la prima vedere. Într-un interviu acordat revistei braziliene Autoesporte, Zico a declarant că automobilul îl conduce și în prezent: „Am primit multe oferte de a vinde Toyota Celica, dar nu mi-a trecut niciodată prin minte să o fac. Pentru mine este o amintire fantastică și reprezintă un lucru important, mai ales că Flamengo a câștigat acea finală. Mașina rulează bine și va rămâne în proprietatea mea atâta timp cât voi trăi. ” Ca orice mare poveste de dragoste, cea dintre Zico și Celica a fost una romantică și chinuită.

Întorcându-se acasă după acea finală câștigată, Zico s-a concentrat asupra Campionatului Mondial de Fotbal din Spania din 1982, care nu i-a adus prea multe satisfacții pentru că echipa națională a Braziliei a fost eleiminată în semifinale de către Italia care a devenit campionă mondială la acel turneu final. Lunile treceau iar Toyota Celica câștigată de către Zico nu reușea să fie adusă în Brazilia.

Problema a fost politica de import a automobilelor aduse din străinătate adoptată în Brazilia între anii 1976 și 1990. Doar persoanele acreditate în ambasadele și consulatele străine le puteau introduce în Brazilia în perioada respectivă. A fost nevoie de o recomandare și de o intervenție la nivel înalt pentru ca Zico să poată introduce Toyota Celica în țara sa. „Pentru a importa Toyota Celica, a trebuit să cer ajutor unor persoane, cum ar fi ministrul de finanțe de atunci, Francisco Dornelles, apoi către Carlos Langoni – președintele băncii centrale și Marcio Braga care a fost președinte la clubul Flamengo în perioada 1977 –  1980 ”, dezvăluie Zico.

După acea eliminare din semifinale la Cupa Mondială din 1982, fotbalistul brazilian s-a transferat în Italia la echipa Udinese din Serie A. Zico reușise acest important transfer în cariera sa de fotbalist, dar Celica câștigată de el încă nu putea să fie importată în țara sa de origine.

Situația a fost deblocată abia doi ani mai târziu, în cursul anului 1983 și ca o curiozitate, nu a fost vorba de un exemplar similar de Celica 1.8 ST de culoare roșie, câștigat de fotbalistul brazilian după victoria din finală obținută de echipa sa și văzut pe stadionul național din Tokyo. Ca o consolare, conducerea Toyota a livrat lui Zico o versiune Celica 2.0 GT de culoare argintie metalizată, dintr-o serie a celei de-a treia generații (1981 – 1985) dotată cu un motor mai performant de 2 litri alimentat cu injecție și care dezvolta o putere de 145 CP și un cuplu de 19 kgm.

Datorită angajamentelor din fotbal în Italia, fotbalistul brazilian nu a putut urca la volanul coupe-ului japonez înainte de anul 1985. Timp de doi ani i-a fost încredințat fratelui său Edu, care „nu a menajat-o și a utilizat-o ca pe un daily driver”, glumește campionul brazilian. Numărul de kilometri parcurși depășește cu siguranță 100.000 dar Zico nu se gândește în niciun caz să se despartă de automobilul sport japonez și îl utilizează de ceva timp doar ocazional: „Direcția nu are servoasistare și este un pic dificil la manevrele de parcare, așa că atunci când sunt în Brazilia și vreau să mă mențin în formă, ies să conduc Celica ” , a mai menționat fotbalistul brazilian.

Foto: Autoesporte; Arhivă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s