RALIUL CARPATI RETRO A 14-A EDITIE

In perioada 6-8 septembrie, Retromobil Club Romania a organizat o noua editie a Raliului CARPATI RETRO, eveniment inscris in calendarul international F.I.V.A.

La editia din acest an, au participat 34 de echipaje, automobilele istorice avand anul de fabricatie cuprins intre 1952 si 1981.

Aflat la editia a 14-a, startul raliului s-a dat vineri 6 septembrie concomitent in mai multe orase din tara (Bucuresti, Brasov, Constanta, Buzau, Braila, Baia Mare si Iasi). Prima etapa a raliului de regularitate (pentru cei care au luat startul din Bucuresti traseul a masurat 175.5 km) s-a incheiat la Rm Valcea fiind urmata de cea de-a doua Rm Valcea-Ranca (93.25 km) , pe parcursul careia a fost intercalata prima proba speciala.

Sambata, incepand cu ora 10, s-a dat startul in a treia etapa a raliului de regularitate Ranca-Saliste (118.2 km) care s-a dovedit si cea mai dificila, un singur participant reusind sa nu acumuleze penalizari, dl Cosmin Dedu, de altfel singurul participant care a incheiat raliul de regularitate fara nicio penalizare. Dificultatile au fost create de starea carosabilului, mai exact zeci de podete reabilitate fara refacerea covorului asfaltic.
Ultima etapa Saliste-Alba Iulia a insumat 70.25 km. Sosirea a fost organizata in Cetatea Alba Iulia, unde participantii erau asteptati de sute de localnici. Expozitia cu automobilele participante, la care s-au adaugat atat membrii R.C.R. din zona dar si o serie de pasionati din Alba Iulia, a fost organizata pe platoul de la Obelisc. Participantii au avut sansa sa asiste la momentul schimbarii garzii cetatii, un moment extrem de spectaculos, a carui frumusete si autenticitate a starnit la final ropote de aplauze. Dupa vizitarea cetatii, a Muzeului si Salii Unirii precum si a catedralelor din cetate participantii s-au cazat la Hotel Transilvania.
Editia din acest an Raliului Carpati Retro a fost castigata de dl Aldo Sforza (Morgan +8), urmat de Gabriel Stanciu (Ford Mustang) si Valentin Ghicuta (Chevrolet Corvette). Au mai fost acordate doua premii speciale, pentru cel mai vechi automobil participant – dl Lilica Dedu (MG TD – 1952) si premiul doamnelor, echipajul Ramona Mihalcea / Simona Serbanescu (Fiat 127).

 

Lasă un comentariu