MINI – UN MIT DE 55 DE ANI


Inginerul britanic pe numele sau complet Alec Arnold Constantine Issigonis(18.11.1906 – 02.10.1988)  revine in anul 1956 la firma Morris care facea parte din grupul B.M.C.(British Motor Corporation) si pentru care dezvoltase anterior modelul de succes Morris Minor lansat in anul 1948 si care era unul avansat pentru acea perioada dispunand de caroserie autoportanta si suspensie independenta fiind totodata primul automobil englez care depaseste 1 milion de exemplare fabricate(intre anii 1948-1971 au fost fabricate 1.620.000 exemplare in numeroase variante de caroserie).

 Datorita efectelor crizei petrolului declansate ca urmare a scandalului canalului Suez de la mijlocul anilor ’50, conducerea firmei Morris din acea perioada a avut ca obiectiv dezvoltarea unui model economic de mici dimensiuni avand habitaclu pentru 4 persoane adulte si care trebuia sa utlizeze elemente mecanice preluate de la alte modele ale grupului B.M.C., inginerul Alec Issigonis fiind ales pentru dezvoltarea viitorului model economic. Alec Issigonis alege unele solutii tehnice folosite in premiera pe un automobil de serie: motor amplasat frontal transversal cu cutia de viteze amplasata in carterul de ulei, ambele utilizand acelasi tip de ulei, transmisie pe rotile din fata, caroserie autoportanta montata pe doua semisasiuri, suspensie fata/spate independenta prevazuta cu sfere din cauciuc, jante de 10 toli.

Un prim prototip a fost finalizat in octombrie 1957 acesta avand codificarea ADO15 iar dupa realizarea altor doua prototipuri, in iulie 1958 a fost prezentat modelul pentru productia de serie. Cu mici modificari de ordin estetic si tehnic modelul pentru productia de serie a fost prezentat presei in aprilie 1959 iar prezentarea oficiala a avut loc pe data de 26 august 1959. Productia a demarat in luna august al aceluiasi an, simultan la doua din firmele grupului BMC: Austin la uzina din Longbridge modelul fiind denumit Seven si Morris la uzina din Cowley, modelul purtand denumirea Mini Minor. Cele doua modele erau identice exceptie facand grila radiatorului cu design specific, jantele cu design diferit si gama de culori disponibila pentru caroserie. Mai tarziu cele doua modele au fost asamblate si in alte tari : Australia, Belgia si Portugalia.i/http://www.auto-retro-passion.ro/articole/mini-mit-de-55-de-ani/

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s