BMW-UL 507 al lui Elvis Presley va fi restaurat de BMW

De curand, BMW a anunţat că va restaura un exemplar al modelului 507 Roadster care a apartinut lui Elvis Presley la finele anilor ’50 şi începutul anilor ’60. Exemplarul deţinut de „Regele Rock’n’Roll-ului” a fost ţinut într-un hambar pentru mai bine de patru decenii, după ce a fost achiziţionat de un colecţionar din California dornic să o restaureze.

BMW-ul 507 a fost realizat de producatorul bavarez la insistenta importatorului auto american Max Hoffman fiind fabricat intre anii 1956-1959 in doar 252 de exemplare. Modelul 507 dispunea de o caroserie tip cabrio cu doua locuri al carui design elegant a fost semnat de design-erul german Albrecht von Goertz iar ca motorizare un V8 de 3.2L care dezvolta 150CP si care asigura performante sportive pentru acea perioada: viteza maxima 200 km/h si acceleratia 0-100 km/h in 9.5 sec.

Povestea maşinii lui Elvis a început în Munchen, pe vremea când Regele Rock’n’Roll-ului efectua stagiul militar în Germania si de unde si-a achizitionat automobilul. La acea vreme, maşina a fost cumparata de Elvis cu 3.750 dolari americani, dar valoarea sa a crescut semnificativ în baza celebrităţii atinse de proprietarul său. Spre deosebire de alte modele din colecţia artistului din Memphis, acest model a fost vândut pe vremea când „Regele” trăia şi a ajuns la un colectionar californian Tommy Charles, care i-a schimbat motorul cu un V8 de origine americană şi l-a folosit la competiţii de accelerare în linie dreaptă.

Elvis Presley a achizitionat BMW-ul 507 de la reprezentanta BMW din Munchen, acesta fiind fabricat in decembrie 1957 si avand numărul de şasiu 70079. Exemplarul făcea parte din flota dealerului bavarez şi a primit un nou parbriz, o nouă transmisie şi o reparaţie la motor înainte să ajungă pe mâinile artistului american. Iniţial exemplarul avea culoarea albă, dar Regele Elvis a ales să o vopsească într-o nuanţă de roşu specifică mărcii Porsche. După încheierea stagiului militar in armata SUA, Elvis Presley a transportat maşina în ţara natală, iar acesta a mai păstrat-o încă doi ani.

Destinul lui BMW 507 Roadster s-a schimbat odată ce a ajuns în posesia lui Tommy Charles, un angajat al unui dealer Chrysler din New York. Charles a schimbat motorizarea, transmisia şi puntea spate cu elemente de origine GM şi a folosit maşina în competiţii de accelerare în statul său natal, Alabama.

Jack Castor, un colecţionar din California, a intuit valoarea istorică a maşinii şi a cumpărat-o de la Charles în 1968. Vehiculul trebuia să fie restaurat de acesta, dar a ajuns să petreacă aproape cinci decenii într-un hambar din California. La începutul lunii curente, maşina a fost trimisă în Munchen, unde a fost expusă în cadrul BMW Welt, muzeul mărcii bavareze. La finalul perioadei de expoziţie, modelul va fi restaurat complet de specialiştii BMW, după care va reveni în expoziţie pentru a fi admirată la întreaga sa glorie, dar procesul ar putea să dureze mai mulţi ani având în vedere starea avansată de degradare în care se află vehiculul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s